Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6688
Title: أىمية الدراسات النوعية في كشف دوافع قرار الشراء لدى المستهلك -دراسة حالة: مؤسسة كوندور للمنتوجات الالكترومنزلية في نقطة بيع تيارت
Authors: بن عوالي, فاطمة
بن طرشة, وفاء
Keywords: الدراسة النوعية
سلوك المستهلك
دوافع قرار الشراء
مؤسسة كوندور
Issue Date: يون-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: يهدف هذا البحث إلى تبيان أهمية الدراسة النوعية في الكشف عن الدوافع الخفية لتصرفات المستهلكين خلال عملة الشراء، وكذا أليات اتخاذ قرارات الشراء التي يتبناها. حيث تبقى الدراسات النوعية من أهم دراسة السوق التي تعتمد عليها المؤسسات الاقتصادية من أجل جمع المعلومات الضرورية عن منتوجات المنافسين المباشرة. وكذا أذوات المستهلكين لبناء سياسات واستًراتيجيات تسويقية فعالة تسمح لها من تحسين درجة تنافسيتها في السوق وضمان تموقع جيد فيه. كما تشير الى أن هاته الدراسات تبقى محدودة الاستعمال في المؤسسات الجزائرية التي مازالت تتبنى النظرة الانتاجية فقط وأهملت النظرة التسويقية.
Description: This research aims to show the importance of the qualitative study in revealing the hidden motives for consumers’ behavior during the purchase process, as well as the mechanisms of making purchase decisions that it adopts. Whereas qualitative studies remain one of the most important market studies that economic institutions rely on in order to collect the necessary information about the products of direct competitors. As well as consumer tastes to build effective marketing policies and strategies that allow them to improve their degree of competitiveness in the market and ensure a good position in it. It also indicates that these studies remain of limited use in the Algerian institutions that still adopt the production view only and neglect the marketing view.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6688
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.218.pdf2,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.