Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6688
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن عوالي, فاطمة-
dc.contributor.authorبن طرشة, وفاء-
dc.date.accessioned2022-12-12T10:20:53Z-
dc.date.available2022-12-12T10:20:53Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6688-
dc.descriptionThis research aims to show the importance of the qualitative study in revealing the hidden motives for consumers’ behavior during the purchase process, as well as the mechanisms of making purchase decisions that it adopts. Whereas qualitative studies remain one of the most important market studies that economic institutions rely on in order to collect the necessary information about the products of direct competitors. As well as consumer tastes to build effective marketing policies and strategies that allow them to improve their degree of competitiveness in the market and ensure a good position in it. It also indicates that these studies remain of limited use in the Algerian institutions that still adopt the production view only and neglect the marketing view.en_US
dc.description.abstractيهدف هذا البحث إلى تبيان أهمية الدراسة النوعية في الكشف عن الدوافع الخفية لتصرفات المستهلكين خلال عملة الشراء، وكذا أليات اتخاذ قرارات الشراء التي يتبناها. حيث تبقى الدراسات النوعية من أهم دراسة السوق التي تعتمد عليها المؤسسات الاقتصادية من أجل جمع المعلومات الضرورية عن منتوجات المنافسين المباشرة. وكذا أذوات المستهلكين لبناء سياسات واستًراتيجيات تسويقية فعالة تسمح لها من تحسين درجة تنافسيتها في السوق وضمان تموقع جيد فيه. كما تشير الى أن هاته الدراسات تبقى محدودة الاستعمال في المؤسسات الجزائرية التي مازالت تتبنى النظرة الانتاجية فقط وأهملت النظرة التسويقية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالدراسة النوعيةen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectدوافع قرار الشراءen_US
dc.subjectمؤسسة كوندورen_US
dc.titleأىمية الدراسات النوعية في كشف دوافع قرار الشراء لدى المستهلك -دراسة حالة: مؤسسة كوندور للمنتوجات الالكترومنزلية في نقطة بيع تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.218.pdf2,65 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.