Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6679
Title: دور خدمات ما بعد البيع في تعزيز الميزة التنافسية داخل المؤسسة -دراسة حالة بشركة كوندور تيارت
Authors: سرير, هشام
بن سادات, جيلالي
Keywords: خدمات ما بعد البيع
الميزة التنافسية
شركة كوندور تيارت
Issue Date: Jun-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على الدور الذي تلعبه خدمات ما بعد البيع في تعزيز الميزة التنافسية، وقد أجريت الدراسة على مؤسسة خدماتي كوندور بأدرار، كونها تحمل علامة تجارية بارزة في السوق. ولتحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على عينة الزبائن المستفيدين من خدمات ما بعد البيع المقدمة من طرف المؤسسة، وقد تم استخدام الاستبيان كأداة لجمع بيانات أفراد عينة الدراسة، وبعد تحليل النتائج توصلنا إلى أن لخدمات ما بعد البيع (الضمان، الصيانة والتصليح، توفير قطع الغيار، معالجة الشكاوي ... إخ) أثر موجب ومباشر في تعزيز الميزة التنافسية في شركة كوندور تيارت.
Description: This study aims to identify the role that after-sales services play in enhancing the competitive advantage. The study was conducted on the Condor Services Corporation in Adrar, as it carries a prominent brand in the market. To achieve the objectives of the study, a sample of customers benefiting from the after-sales services provided by the institution was relied upon. The questionnaire was used as a tool for collecting data from the study sample members. Handling complaints ... etc.) A positive and direct impact on enhancing the competitive advantage in Condor - Tiaret.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6679
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.214.pdf2,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.