Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6661
Title: تقييم جودة الخدمات الصحية من وجهة نظر الزبون- دراسة حالة مستشفى يوسف دمرجي تيارت
Authors: العايدي, حسين
العربي, عمر
Keywords: الرعاية الصحية، .
الخدمة
الجودة
المؤسسة الاستشفائية
Issue Date: يون-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى معرفة مستوى الخدمات الصحية الدقدمة إلى الدستفيدين في الدؤسسات الصحية من خلال تقييم جودة الخدمات الصحية الدقدمة في مستشفى يوسف دمرجي وذلك عن طريق توزيع استمارة استبيان محكمة و مختبرة تضمنت أبعاد جودة الخدمات الصحية وذلك لغرض اختبار الفرضيات للإجابة عن أسئلة الدراسة. وقد تم اعتماد منهج دراسة حالة و استخدام عدد من الوسائل الإحصائية مثل الدتوسط الحسابي و الإنحراف الدعياري باستخدام برنامج spss ، و توصلت الدراسة إلى أن تقييم جودة الخدمات الصحية بببعاده الخمسة (الإعتمادية، الإستجابة، الأمان، الدلموسية، التعاطف )هو تقييم متوسط.
Description: This study aims to know the level of health services provided to beneficiaries in health institutions by evaluating the quality of health services provided in Yusuf Damerji Hospital, by distributing a tested and controlled questionnaire form that included the dimensions of health services quality, for the purpose of testing hypotheses to answer the study questions. A case study approach was adopted and a number of statistical methods were used, such as the arithmetic mean and the standard deviation using the spss program, and the study concluded that the evaluation of the quality of health services in its five dimensions (reliability, response, safety, tangibility, empathy) is a high evaluation.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6661
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.208.pdf4,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.