Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6661
Titre: تقييم جودة الخدمات الصحية من وجهة نظر الزبون- دراسة حالة مستشفى يوسف دمرجي تيارت
Auteur(s): العايدي, حسين
العربي, عمر
Mots-clés: الرعاية الصحية، .
الخدمة
الجودة
المؤسسة الاستشفائية
Date de publication: jui-2022
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تهدف هذه الدراسة الى معرفة مستوى الخدمات الصحية الدقدمة إلى الدستفيدين في الدؤسسات الصحية من خلال تقييم جودة الخدمات الصحية الدقدمة في مستشفى يوسف دمرجي وذلك عن طريق توزيع استمارة استبيان محكمة و مختبرة تضمنت أبعاد جودة الخدمات الصحية وذلك لغرض اختبار الفرضيات للإجابة عن أسئلة الدراسة. وقد تم اعتماد منهج دراسة حالة و استخدام عدد من الوسائل الإحصائية مثل الدتوسط الحسابي و الإنحراف الدعياري باستخدام برنامج spss ، و توصلت الدراسة إلى أن تقييم جودة الخدمات الصحية بببعاده الخمسة (الإعتمادية، الإستجابة، الأمان، الدلموسية، التعاطف )هو تقييم متوسط.
Description: This study aims to know the level of health services provided to beneficiaries in health institutions by evaluating the quality of health services provided in Yusuf Damerji Hospital, by distributing a tested and controlled questionnaire form that included the dimensions of health services quality, for the purpose of testing hypotheses to answer the study questions. A case study approach was adopted and a number of statistical methods were used, such as the arithmetic mean and the standard deviation using the spss program, and the study concluded that the evaluation of the quality of health services in its five dimensions (reliability, response, safety, tangibility, empathy) is a high evaluation.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6661
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.208.pdf4,63 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.