Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6646
Title: التعاملات الإلكترونية وأثرها على العلامة التجارية -دراسة حالة
Authors: حنيش, زكريا مختار
لسمش, أمين
Keywords: تسويق الخدمات
العلامة التجارية
التجارة الإلكترونية
المعاملات الإلكترونية
Issue Date: Jun-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: التجارة الإلكترونية من المواضيع المهمة حديثة العهد، تتم من خلالها الأنشطة والمعاملات التجارية الإلكترونية التي يتم اجراؤها باستخدام تقنيات المعلومات ووسائل الاتصال والانترنت، حيث يفضل الأفراد التعامل مع مؤسسات معروفة، ولهذا اذا كانت العلامة التجارية منسقة ويمكن التعرف عليها بسهولة. وبذلك هذفت الدراسة الميدانية الى تسليط الضوء على أثر المعاملات الإلكترونية على العلامة التجارية، وعليه من خلال دراستنا توصلنا الى نتائج تفيد أن متغيرات الدراسة المستقلة الخاصة بالمعاملات الإلكترونية لها أثر على المتغير التابع للعلامة التجارية.
Description: E-commerce is an important new issue, through which electronic commercial activities, and transactions are conducted, using information technologies, means of ommunication and the Internet, where individuals prefer to deal with well-known institutions, and therefore if the brand is coordinated and easily identifiable. Thus, the field study aimed to shed light on the impact of electronic transactions on the brand and accordingly, and through our study, we reached results stating that the variables of the independent study of electronic transactions have an impact on the dependent variable of the brand.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6646
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.204.pdf18,94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.