Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13838
Title: دور الجودة في تحسين الأداء التسويقي للمؤسسة
Authors: حميدة, هجيرة
بولنوار, نريمان
Keywords: الجودة الشاملة
الأداء التسويقي
الفعالية
الكفاءة
Issue Date: Jun-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: هدفت الدراسة للتعرف على العلاقة بين الجودة الشاملة و الأداء التسويقي ، فاستخدام المعلومات التسويقية يعمل على زيادة فاعلية العديد من الأهداف التسويقية المختلفة ، و لتحديد فعالية القرارات المتعلقة بالمنافسين و المنتجات و اتجاهات المستهلكين وتحسين الأداء التسويقي يتم الاستعانة بالجودة الشاملة الذي يعتبر من بين أهم وسائل الإدارة المعاصرة المفتوحة ، و الذي من خلاله تستطيع المؤسسة أن تبدع و تنتج و تسوق فهي تحتاج إلى معلومات أكيدة و كاملة. و من بين أهم النتائج المتوصل إليها وجود علاقة بين الجودة الشاملة و الأداء التسويقي تترجمها نشاطات مختلفة ، فهناك عدة عوامل تنظيمية متشابكة و متشعبة تؤثر في الجودة الشاملة و تجعل منه إما عاملا محققا للأداء التسويقي الأحسن أو معرقلا و مضعفا له
Description: The study aimed to identify the relationship between total quality and marketing performance, using marketing information It works to increase the effectiveness of many different marketing objectives, and to determine the effectiveness of decisions related to competitors And products and consumer trends and improve marketing performance is the use of total quality, which is among The most important means of contemporary open management, through which the institution can innovate, produce and marketYou need accurate and complete information. Among the most important results reached there is a relationship between total quality and marketing performance translated by activities There are several intertwined and complex organizational factors that affect the total quality and make it either a realizing factorFor better marketing performance or impeding or weakening it.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13838
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2023.164.pdf6,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.