Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13838
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحميدة, هجيرة-
dc.contributor.authorبولنوار, نريمان-
dc.date.accessioned2023-11-19T08:20:13Z-
dc.date.available2023-11-19T08:20:13Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13838-
dc.descriptionThe study aimed to identify the relationship between total quality and marketing performance, using marketing information It works to increase the effectiveness of many different marketing objectives, and to determine the effectiveness of decisions related to competitors And products and consumer trends and improve marketing performance is the use of total quality, which is among The most important means of contemporary open management, through which the institution can innovate, produce and marketYou need accurate and complete information. Among the most important results reached there is a relationship between total quality and marketing performance translated by activities There are several intertwined and complex organizational factors that affect the total quality and make it either a realizing factorFor better marketing performance or impeding or weakening it.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة للتعرف على العلاقة بين الجودة الشاملة و الأداء التسويقي ، فاستخدام المعلومات التسويقية يعمل على زيادة فاعلية العديد من الأهداف التسويقية المختلفة ، و لتحديد فعالية القرارات المتعلقة بالمنافسين و المنتجات و اتجاهات المستهلكين وتحسين الأداء التسويقي يتم الاستعانة بالجودة الشاملة الذي يعتبر من بين أهم وسائل الإدارة المعاصرة المفتوحة ، و الذي من خلاله تستطيع المؤسسة أن تبدع و تنتج و تسوق فهي تحتاج إلى معلومات أكيدة و كاملة. و من بين أهم النتائج المتوصل إليها وجود علاقة بين الجودة الشاملة و الأداء التسويقي تترجمها نشاطات مختلفة ، فهناك عدة عوامل تنظيمية متشابكة و متشعبة تؤثر في الجودة الشاملة و تجعل منه إما عاملا محققا للأداء التسويقي الأحسن أو معرقلا و مضعفا لهen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالجودة الشاملةen_US
dc.subjectالأداء التسويقيen_US
dc.subjectالفعاليةen_US
dc.subjectالكفاءةen_US
dc.titleدور الجودة في تحسين الأداء التسويقي للمؤسسةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.164.pdf6,51 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.