Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9027
Title: متطلبات إستهلاك المنتج المحلي و توسيع حصته السوقية
Authors: جافي, محمد إيهاب
Keywords: التسويق
المزيج التسويقي
إدارة مجمع الرياض
Issue Date: May-2021
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: بعد دراسة حالة لمطاحن الرياض تم التعريف بمطاحن الر s ض وعلى على طريقة عمل المؤسسة ومختلف المراحل التي يمر بها المنتوج قبل تسويقو كما تطرقنا الى البحث عن أنواع المنتوجات المشتقة من القمح ونسبة إنتاجها ،كما حاولنا تطبيق التكلفة المستهدفة داخل المؤسسة وقد استنتجنا من هذا الفصل إلى أن التكلفة المستهدفة تساهم في تخفيض تكاليف المنتج في المؤسسة محل الدراسة كما تطرقنا من خلال هذه الدراسة عمل إسقاط ميداني على سياسة المزيج التسويقي وهل هي مطبقة في مطاحن الرياض حيث توصلنا أنو رغم سياسات المطحنة و اجتهاداتها إلى أنها بعيدة كل البعد على انتهاج سياسة مزيج تسويقي فعالة.
Description: After a case study of the Riyadh mills, the Riyadh mills were introduced to the way the establishment works and the various stages that the product goes through before marketing it. We also discussed the search for the types of products derived from wheat and the percentage of their production. We also tried to implement the target cost within the establishment. We concluded from this chapter that the cost The target contributes to reducing product costs in the institution under study We also discussed through this study a field projection on the marketing mix policy and whether it is applied in Riyadh Mills, where we found that despite the mill’s policies and its jurisprudence, it is far from adopting an effective marketing mix policy.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9027
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2021.26.pdf3,28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.