Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9027
Titre: متطلبات إستهلاك المنتج المحلي و توسيع حصته السوقية
Auteur(s): جافي, محمد إيهاب
Mots-clés: التسويق
المزيج التسويقي
إدارة مجمع الرياض
Date de publication: mai-2021
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: بعد دراسة حالة لمطاحن الرياض تم التعريف بمطاحن الر s ض وعلى على طريقة عمل المؤسسة ومختلف المراحل التي يمر بها المنتوج قبل تسويقو كما تطرقنا الى البحث عن أنواع المنتوجات المشتقة من القمح ونسبة إنتاجها ،كما حاولنا تطبيق التكلفة المستهدفة داخل المؤسسة وقد استنتجنا من هذا الفصل إلى أن التكلفة المستهدفة تساهم في تخفيض تكاليف المنتج في المؤسسة محل الدراسة كما تطرقنا من خلال هذه الدراسة عمل إسقاط ميداني على سياسة المزيج التسويقي وهل هي مطبقة في مطاحن الرياض حيث توصلنا أنو رغم سياسات المطحنة و اجتهاداتها إلى أنها بعيدة كل البعد على انتهاج سياسة مزيج تسويقي فعالة.
Description: After a case study of the Riyadh mills, the Riyadh mills were introduced to the way the establishment works and the various stages that the product goes through before marketing it. We also discussed the search for the types of products derived from wheat and the percentage of their production. We also tried to implement the target cost within the establishment. We concluded from this chapter that the cost The target contributes to reducing product costs in the institution under study We also discussed through this study a field projection on the marketing mix policy and whether it is applied in Riyadh Mills, where we found that despite the mill’s policies and its jurisprudence, it is far from adopting an effective marketing mix policy.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9027
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2021.26.pdf3,28 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.