Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8531
Titre: التسويق الداخلي و أثره على أداء العاملين في البنوك الجزائرية
Auteur(s): بلهاوي, فتيحة
بلحاج, احلام
Mots-clés: التسويق الداخلي ،التسويق الداخلي وعلاقته باداء العاملين .
Date de publication: 2020
Editeur: université ibn khaldoun-tiaret
Résumé: تهدف هذه الدراسة الى معرفة مدى تاثير التسويق الداخلي في تحسين اداء العاملين في المؤسسات البنكية، ولبيان ذلك قمنا بالتطرق للاطار النظري والمفاهيمي للتسويق الداخلي ومحاولة ربطه باداء العاملين في المؤسسات مع التطرق لمختلف الدراسات التطبيقيةالتي تناولت هذه المتغيرات واسقاطها على المؤسسات البنكية الجزائرية
Description: This study aims to know the extent of the impact of internal marketing on improving the performance of employees in banking institutions, and to clarify that, we touched upon the theoretical and conceptual framework of internal marketing and attempted to link it to the performance of workers in institutions with the consideration of various applied studies that dealt with these variables and project them to Algerian banking institutions. Finally, we reached through the theoretical side and previous applied studies that there is a positive relationship between internal marketing and the performance of employees in banking institutions, as internal marketing is one of the operational axes to improve and develop the capabilities of bank employees.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8531
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2020.21.pdf1,02 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.