Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8185
Titre: العوامل المؤثرة في اختيار المستهلك الجزائري للمنتجات المحلية : دراسة حالة المنتجات الكهرومنزلية
Auteur(s): مرشود, انتصار
Mots-clés: سلوك المستهلك ، المنتج .
Date de publication: 2017
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: ان بقاء المؤسسة ونموها يرتبط بمدى قدرتها على الدراسة الجيدة لسلوك المستهلك الجزائري ونظرا للتطور الذي عرفه فكر المستهلك ،كان من المفروض على المؤسسات السعي الى بناء صورة جيدة من خلال علامته التي تميزها عن غيرها ، ومع كثرة العلامات التجارية في السوق الجزائريةاصبح من الصعب على المستهلك الجزائري القيام بعملية الاختيار بين مختلف المنتجات خصوصا مع التواجد الكبير للعلامات المشهورة والمعروفة عالميا على هذا الاساس طرحت اشكالية العوامل المؤثرة في اختيار المستهلك للمنتجات المحلية ، وقد بينت النتائج المتحصل عليها من خلال هذا العمل ان المستهلك الجزائري يفضل العلامة الاجنبية على العلامة المحلية بالنظر لعدة عوامل او معايير مثل تلك المتعلقة بالنمتج او بالمستهلك .
Description: The survival and growth of organizations depend on the good study of the consumer buying behaviour, and according to the massive change and development which happened into the consumer behaviour; organizations started to seek and build a good image for their own brands, which are supposed to distinguish these organizations from other ones. The large number of brands in the Algerian market made the selection process of products so complicated and so hard for the Algerian consumers, and especially with the existence of different famous and well-known international brands. The findings of this work show that theAlgerian Consumer prefers foreign brands rather than the local ones, depending on several reasons and criteria such as those related to the Brand itself, to the product and to the consumer
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8185
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2017.25.pdf4,41 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.