Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6950
Title: التصميم الوجداني للمنتوجات، مزاج المستهلك آنموذجا -دراسة ميدانية كلية العلوم الإنسانية و الإجتماعية تيارت
Authors: زينب, دهماوي
فاطمة, بتة
Keywords: التصميم الوجداني، المزاج، المستهلك، العطور
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت
Abstract: تهدف الدراسة الحالية الى الكشف عن التصميم الوجداني من خلال معرفة الحالات المزاجية لدى المستهلك اتجاه العطور ولتحقيق اهداف الد ا رسة تم استخدام الأدوات التالية مقياس حالة المزاج للمستهلك ( poms profile of mood state questionnaire ) ،أجريت الدراسة على عينة قوامها 65 حيث أسفرت على النتائج التالية : 1 -الابعاد الايجابية المتمثلة في التقدير والقوة لم تؤثر على مزاج المستهلك . 2 -الابعاد السلبية المتمثلة في التوتر ،الاكتئاب ، التعب ، الارتباك لم تؤثر على مزاج المستهلك.
Description: The current study aims to reveal the emotional design by knowing the moods of the consumer towards perfumes. To achieve the objectives of the study, the following tools were used to measure the mood of the consumer (poms profile of mood state questionnaire )،, the study was conducted on a sample of 65, which resulted in the following results. 1- The positive dimensions of appreciation and power did not affect the consumer's mood. 2- The negative dimensions of stress, depression, fatigue, and confusion did not affect the consumer's mood.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6950
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.45.pdf1,86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.