Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6950
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorزينب, دهماوي-
dc.contributor.authorفاطمة, بتة-
dc.date.accessioned2022-12-20T10:19:45Z-
dc.date.available2022-12-20T10:19:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6950-
dc.descriptionThe current study aims to reveal the emotional design by knowing the moods of the consumer towards perfumes. To achieve the objectives of the study, the following tools were used to measure the mood of the consumer (poms profile of mood state questionnaire )،, the study was conducted on a sample of 65, which resulted in the following results. 1- The positive dimensions of appreciation and power did not affect the consumer's mood. 2- The negative dimensions of stress, depression, fatigue, and confusion did not affect the consumer's mood.en_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية الى الكشف عن التصميم الوجداني من خلال معرفة الحالات المزاجية لدى المستهلك اتجاه العطور ولتحقيق اهداف الد ا رسة تم استخدام الأدوات التالية مقياس حالة المزاج للمستهلك ( poms profile of mood state questionnaire ) ،أجريت الدراسة على عينة قوامها 65 حيث أسفرت على النتائج التالية : 1 -الابعاد الايجابية المتمثلة في التقدير والقوة لم تؤثر على مزاج المستهلك . 2 -الابعاد السلبية المتمثلة في التوتر ،الاكتئاب ، التعب ، الارتباك لم تؤثر على مزاج المستهلك.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالتصميم الوجداني، المزاج، المستهلك، العطورen_US
dc.titleالتصميم الوجداني للمنتوجات، مزاج المستهلك آنموذجا -دراسة ميدانية كلية العلوم الإنسانية و الإجتماعية تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.45.pdf1,86 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.