Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6714
Title: التسويق الإلكتروني للخدمة الصحية كمدخل لتعزيز القدرة التنافسية للمؤسسات الصحية -دراسة حالة المؤسسة الاستشفائية ابن سينا فرندة
Authors: شداد, نوال
حاجي, ريالة
Keywords: التسويق الالكتروني
القدرة التنافسية
الخدمة الصحية
المؤسسات الصحية
Issue Date: Jun-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: هدفت الدراسة الى بحث موضوع التسويق الالكتروني كمفهوم حديث يرتبط بالتطور الحاصل في تكنولوجيا المعلومات والاتصال، من اجل تحقيق الاهداف المرجوة وكان الهدف الرئيسي هو دراسة التسويق الالكتروني كمدخل لتحقيق القدرة التنافسية. تناولنا من خلال الدراسة عرض لمتطلبات فعل التسويق الالكتروني في المؤسسات الصحية، ومزيجه التسويقي الالكتروني الذي بواسطته تستطيع تحقيق ماترغب وماتهدف اليه لتلبية رغبات وحاجيات الزبائن المختلفة، والمحافظة على مكانتها والصورة الذهنية للمستفيدين من خدماتها ومدى مساهمته في تحقيق قدرة تنافسية بأبعادها، لذلك تم اسقاط الدراسة على المؤسسة العمومية الاستشفائية ابن سينا بفرندة من اجل معرفة وضعية التسويق الالكتروني فيها كونها إحدى المؤسسات الصحية التي تقدم خدمات متنوعة ولقد وصلنا الى مجموعة من النتائج اهمها ان المؤسسة تستخدم بعض أدوات التسويق الالكتروني التي به دور في قدرة تنافسية التي تسعى لتحقيقها.
Description: The study aimed to examine the subject of e-marketing as a modern concept related to the development taking place in information and communication technology, in order to achieve the desired goals. The main objective was to study e-marketing as an entry point to achieve competitiveness. Through this study, we dealt with a presentation of the requirements of e-marketing in health institutions and its e-marketing mix through which you can achieve what you desire and what it aims to meet the different desires and needs of customers, and maintain its position and the mental image of the beneficiaries of its services and the extent of its contribution to achieving a competitive ability in its dimensions. The study on the public hospital institution Ibn Sina in Veranda in order to know the status of e-marketing in it as it is one of the health institutions that provide various services and we have reached a set of results, the most important of which is that the institution uses some electronic marketing tools that have a role in the competitive ability that it seeks to achieve
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6714
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.227.pdf22,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.