Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6704
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبطيب, فيروز-
dc.contributor.authorبلال, نور الهدى-
dc.date.accessioned2022-12-13T08:12:25Z-
dc.date.available2022-12-13T08:12:25Z-
dc.date.issued2022-06-13-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6704-
dc.descriptionThis study aims to identify the extent of the impact of the promotional mix on achieving customer satisfaction, by dropping the study on Mobilis Tiaret agency, where a questionnaire was designed and directed to a sample of Mobilis Tiaret's customers, and the results were analyzed using spss 24.0. Through this study, we found a strong relationship between the promotional mix elements and customer satisfaction in Moblis Agency, and there is a statistically significant effect of innovation in the promotional mix (advertising, personal selling, sales activation, public relations) on achieving satisfaction. Among the clients of the Mobilis agency, there are no statistically significant differences between the averages of the satisfaction axis among the clients of the Mobilis agency due to the personality variables (age, gender, educational qualification).en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدى تأثير المزيج الترويجي في تحقيق رضا الزبون، من خلال إسقاط الدراسة على وكالة " موبيليس " بتيارت حيث تم تصميم استبيان وتوجيهه لعينة من زبائن وكالة موبيليس تيارت وقد تم تحليل النتائج بإستخدام spss وتوصلنا من خلال هذه الدراسة إلى وجود علاقة قوية بين عناصر المزيج الترويجي ورضا الزبون في وكالة موبليس، كما يوجد أثر ذو دلالة إحصائية للابتكار في المزيج الترويجي(الاعلان، البيع الشخصي، تنشيط المبيعات، العلاقات العامة) على تحقيق الرضا لدى زبائن وكالة موبيليس، كما لا توجد فروق ذات دلالة احصائية بين متوسطات محور تحقيق الرضا لدى زبائن وكالة موبيليس تعزى لمتغيرات الشخصية ( السن، الجنس، المؤهل العلمي).en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectالمزيج الترويجيen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectمؤسسة موبيليسen_US
dc.titleالابتكار في المزيج الترويجي و أثره على تحقيق رضا الزبون- دراسة عينة زبائن مؤسسة موبيليس تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.222.pdf3,62 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.