Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6702
Title: التوجهات الحديثة للتسويق السياحي في ظل تبني فلسفة المنتجات الذكية -حالة المدن الجزائرية
Authors: ثامر, مريم
Keywords: السياحة
التسويق السياحي
المنتجات الذكية
السياحة الذكية
Issue Date: Jun-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: ان كمية التطور المتنامي لتكنولوجيا المعلومات جعل من اعتمادها أمر ضروري لتطوير المنتجات والخدمات المقدمة في أي اقصاد، حيث أصبح تطبيق الذكاء يصل الى جميع جوانب الحياة تقريبا، ولعل القطاع السياحي من أهم الصناعات التي وظفت تكنولوجيا المعلومات، ما أدى الى خلق سياحة ذكية وجهات سياحية ذكية، وبالتالي مدن ذكية والتي تعتمد بالضرورة على المنتجات الذكية. وقد تناولت دراستنا موضوع "الوجهات الحديثة للتسويق السياحي في ظل تبني فلسفة المنتجات الذكية"، وقد سلط الضوء على كل من "المنتجات الذكية " و"الوجهات السياحية الذكية" وطرق تجسيدها، كما حولنا تسليط الضوء على إمكانية تفعيل الذكاء في القطاع السياحي الجزائري ومعرفة كل من المقومات التي تسمح بتجسيد السياحة الذكية وكذلك المعوقات والعراقيل.
Description: The growing development of communication and information Technology has made its adoption necessary to develop the products and services provided in any economy, as the application of intelligence has reached almost all aspects of life, and perhaps the tourism sector is one of the most important industries that employed information technology, which led to the creation of smart tourism, destinations Smart tourism, and therefore smart cities, which necessarily depend on smart products. Our study dealt with the topic of “modern destinations for tourism marketing in light of adopting the philosophy of smart products.” It shed light on both “smart products” and “smart tourist destinations” and ways to embody them. One of the elements that allow the embodiment of smart tourism, as well as obstacles and obstacles.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6702
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.221.pdf1,76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.