Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6702
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorثامر, مريم-
dc.date.accessioned2022-12-13T08:04:29Z-
dc.date.available2022-12-13T08:04:29Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6702-
dc.descriptionThe growing development of communication and information Technology has made its adoption necessary to develop the products and services provided in any economy, as the application of intelligence has reached almost all aspects of life, and perhaps the tourism sector is one of the most important industries that employed information technology, which led to the creation of smart tourism, destinations Smart tourism, and therefore smart cities, which necessarily depend on smart products. Our study dealt with the topic of “modern destinations for tourism marketing in light of adopting the philosophy of smart products.” It shed light on both “smart products” and “smart tourist destinations” and ways to embody them. One of the elements that allow the embodiment of smart tourism, as well as obstacles and obstacles.en_US
dc.description.abstractان كمية التطور المتنامي لتكنولوجيا المعلومات جعل من اعتمادها أمر ضروري لتطوير المنتجات والخدمات المقدمة في أي اقصاد، حيث أصبح تطبيق الذكاء يصل الى جميع جوانب الحياة تقريبا، ولعل القطاع السياحي من أهم الصناعات التي وظفت تكنولوجيا المعلومات، ما أدى الى خلق سياحة ذكية وجهات سياحية ذكية، وبالتالي مدن ذكية والتي تعتمد بالضرورة على المنتجات الذكية. وقد تناولت دراستنا موضوع "الوجهات الحديثة للتسويق السياحي في ظل تبني فلسفة المنتجات الذكية"، وقد سلط الضوء على كل من "المنتجات الذكية " و"الوجهات السياحية الذكية" وطرق تجسيدها، كما حولنا تسليط الضوء على إمكانية تفعيل الذكاء في القطاع السياحي الجزائري ومعرفة كل من المقومات التي تسمح بتجسيد السياحة الذكية وكذلك المعوقات والعراقيل.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالسياحةen_US
dc.subjectالتسويق السياحيen_US
dc.subjectالمنتجات الذكيةen_US
dc.subjectالسياحة الذكيةen_US
dc.titleالتوجهات الحديثة للتسويق السياحي في ظل تبني فلسفة المنتجات الذكية -حالة المدن الجزائريةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.221.pdf1,76 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.