Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6533
Title: دور التطبيقات الذكية كأداة لتفعيل عملية تقسيم السوق
Authors: بلمجاهد, نوارة
بوريحية, كلثوم
Keywords: تجزئة السوق
تكنولوجيا المعلومات
التطبيقات الذكية
Issue Date: 18-يون-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: الهدف من هذه الدراسة هو محاولة التعرف على دور التطبيقات الذكية كأداة لتفعيل عملية تقسيم السوق، وقد تم الاعتماد على المنهج التحليلي والوصفي في الدراسة وعلى اعلانات وأدوات الكترونية كأداة لجمع البيانات المتعلقة بالبحث من شركة فيسبوك حيث تم تصميم شريحة اعلانية على مستخدمين مهتمين باللغة الانجليزية كمثال وتوصلنا من خلال هذا الاعلان الى أهم نتيجة وهي التطبيقات الذكية تساهم في عملية تقسيم السوق مما يساعدها على بناء استراتيجية فعالة من خلال الابداع التكنولوجي على مستوى خدماتها.
Description: The aim of this study is to try to identify the role of smart application as a tool to activate the process of dividing the market and the analytical and descriptive approach was relied on in this study and on advertisements and electronic tools as a tool for collecting data related to research from facebook.where an advertisement slide was designed for users interested in the English language as an example and through this announcement we reached the most important result which is Smart application contribute to the process of dividing the market. Which helps through technological innovation at the level of its services.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6533
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.192.pdf2,68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.