Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6202
Title: تسويق خدمات المعلومات في المكتبات الجامعية : دراسة ميداني بالمكتبة المركزية بجامعة ابن خلدون بتيارت انموذجا
Authors: فطناسي, نجوة
صافي, حسيبة
Keywords: تسويق المعلومات
تسويق الخدمات
المكتبات الجامعية
Issue Date: يون-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت
Abstract: نهدف من خلال هذا البحث الذي يعالج تسويق خدمات المعلومات في المكتبات الجامعية على تسليط الضوء على مفهوم تسويق الخدمات ميدانيا و كيف تتجلى هذه الخدمات ميدانيا و تتمثل في ماهية التسويق و الاساليب التسويقية في المكتبات و اهمية اداء الوظيفة التسويقية في تحقيق الاهداف المرجوة و قد اجيت الدراسة الميدانية على مستوى المكتبة المركزية لجامعة ابن خلدون حيث تم الوقوف على التقنيات و الاساليب المتعبة في تسويق الخدمات و تم اتباع المنهج الوصفي التحليلي الذي لائم الدراسة
Description: Through this research, which deals with the marketing of information services in university libraries, it aims to shed light on the concept of marketing services in the field and how these services are manifested in the field. It is represented in the nature of marketing and marketing methods in libraries and the importance of performing the marketing function in achieving the desired goals. The study came field at the level of the central library of Ibn Khaldun University, where the techniques and methods used in marketing services were examined, and the descriptive and analytical approach that was appropriate for the study was followed.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6202
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.BIB.AR.2022.16.pdf2,24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.