Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6202
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorفطناسي, نجوة-
dc.contributor.authorصافي, حسيبة-
dc.date.accessioned2022-12-05T07:45:49Z-
dc.date.available2022-12-05T07:45:49Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6202-
dc.descriptionThrough this research, which deals with the marketing of information services in university libraries, it aims to shed light on the concept of marketing services in the field and how these services are manifested in the field. It is represented in the nature of marketing and marketing methods in libraries and the importance of performing the marketing function in achieving the desired goals. The study came field at the level of the central library of Ibn Khaldun University, where the techniques and methods used in marketing services were examined, and the descriptive and analytical approach that was appropriate for the study was followed.en_US
dc.description.abstractنهدف من خلال هذا البحث الذي يعالج تسويق خدمات المعلومات في المكتبات الجامعية على تسليط الضوء على مفهوم تسويق الخدمات ميدانيا و كيف تتجلى هذه الخدمات ميدانيا و تتمثل في ماهية التسويق و الاساليب التسويقية في المكتبات و اهمية اداء الوظيفة التسويقية في تحقيق الاهداف المرجوة و قد اجيت الدراسة الميدانية على مستوى المكتبة المركزية لجامعة ابن خلدون حيث تم الوقوف على التقنيات و الاساليب المتعبة في تسويق الخدمات و تم اتباع المنهج الوصفي التحليلي الذي لائم الدراسةen_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectتسويق المعلوماتen_US
dc.subjectتسويق الخدماتen_US
dc.subjectالمكتبات الجامعيةen_US
dc.titleتسويق خدمات المعلومات في المكتبات الجامعية : دراسة ميداني بالمكتبة المركزية بجامعة ابن خلدون بتيارت انموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.BIB.AR.2022.16.pdf2,24 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.