Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16783
Title: دور مواقع التواصل الإجتماعي في تسويق الخدمات دراسة حالة صفحة مؤسسة إتصالات الجزائر على صفحة فايسبوك
Authors: دومة, عبد الرزاق
كودري, عبد القادر
Keywords: مواقع التواصل الإجتماعي
تسويق الخدمات
رواد الصفحة
صفحة الفايسبوك
Issue Date: 2025
Publisher: جامعة ابن خلدون
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى معرفة دور مواقع التواصل الإجتماعي في تسويق الخدمات من خلال دراسة منشورات من الصفحة الرسمية لمؤسسة إتصالات الجزائر" حول طريقة تسويقها لخدماتها عبر صفحتها على الفايسبوك. حيث تتجلى أهميته في الدور الفعال الذي تلعبه مواقع التواصل الإجتماعي في تسويق الخدمات. وقصد الإجابة على الإشكالية المطروحة تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي في الجانب النظري للبحث فيما يتعلق بالجانب التطبيقي فقد تم الإعتماد على المنهج التحليلي لتحليل آراء متتبعي صفحة اتصالات الجزائر في الفايسبوك. وتم استخلاص من نتائج الدراسة الى أن مواقع التواصل الإجتماعي تلعب دور مهم في تسويق الخدمات.
Description: This study aimed to identify the role of social media in the marketing of services by examining posts from the official Facebook page of the Algerian Telecom Company regarding how it markets its services through its page on Facebook. The importance of this study lies in the effective role played by social media platforms in service marketing. To address the proposed problem, the descriptive-analytical method was used for the theoretical aspect of the research. Regarding the practical aspect, the analytical method was adopted to analyze the opinions of followers of the Algerian Telecom page on Facebook. The study concluded that social media platforms play an important role in service marketing.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16783
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2025.35.pdf1,12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.