Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16760
Title: الرقابة التسويقية وأهميتها في المؤسسات الإقتصادية دراسة حالة مؤسسة نفطال -GPL - تيارت
Authors: تكران, عز الدين
خليفة, عبد القادر
Keywords: الرقابة التسويقية
المؤسسات الإقتصادية
مؤسسة نفطال
إرضاء الزبون
Issue Date: 2025
Publisher: جامعة ابن خلدون
Abstract: تهدف دراستنا هاته إلى إبراز دور الرقابة التسويقية في المؤسسات الإقتصادية بشكل عام, كون الرقابة التسويقية تعتبر من بين أبرز و أهم عمليات الرقابة في جميع المؤسسات بإختلافها و ذلك لتحسين نشاطها التسويقي كما أن لها دور ضروري في كشف و تصحيح الاخطاء ، لذا قمنا في بحثنا هذا بإلقاء الضوء على تطبيق الرقابة التسويقية في مؤسسة نفطال ، و كما نعلمـ أن مؤسسة نفطال تهدف و تسعى جاهدة من أجل توسيع حصتها السوقية و السيطرة عليه ، من خلال مختلف منتجاتها السلعية و الخدمية و عروضها الجذابة لإرضاء الزبون مثل أي مؤسسة لها طموحات و أهىاف من أجل تحقيق الريادة دائما .
Description: This study aims to highlight the role of marketing control in economic institutions in general, as marketing control is considered one of the most prominent and important control processes in all institutions, regardless of their type, in order to improve their marketing activities. It also plays a vital role in detecting and correcting errors. Therefore, in this research, we shed light on the application of marketing control in the Naftal Company, As we know, Naftal strives to expand its market share and gain dominance through its various products and attractive offers to satisfy customers, just like any institution that has ambitions and goals to maintain leadership.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16760
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2025.20.pdf2,74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.