Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16760
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorتكران, عز الدين-
dc.contributor.authorخليفة, عبد القادر-
dc.date.accessioned2025-11-10T09:03:47Z-
dc.date.available2025-11-10T09:03:47Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16760-
dc.descriptionThis study aims to highlight the role of marketing control in economic institutions in general, as marketing control is considered one of the most prominent and important control processes in all institutions, regardless of their type, in order to improve their marketing activities. It also plays a vital role in detecting and correcting errors. Therefore, in this research, we shed light on the application of marketing control in the Naftal Company, As we know, Naftal strives to expand its market share and gain dominance through its various products and attractive offers to satisfy customers, just like any institution that has ambitions and goals to maintain leadership.en_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا هاته إلى إبراز دور الرقابة التسويقية في المؤسسات الإقتصادية بشكل عام, كون الرقابة التسويقية تعتبر من بين أبرز و أهم عمليات الرقابة في جميع المؤسسات بإختلافها و ذلك لتحسين نشاطها التسويقي كما أن لها دور ضروري في كشف و تصحيح الاخطاء ، لذا قمنا في بحثنا هذا بإلقاء الضوء على تطبيق الرقابة التسويقية في مؤسسة نفطال ، و كما نعلمـ أن مؤسسة نفطال تهدف و تسعى جاهدة من أجل توسيع حصتها السوقية و السيطرة عليه ، من خلال مختلف منتجاتها السلعية و الخدمية و عروضها الجذابة لإرضاء الزبون مثل أي مؤسسة لها طموحات و أهىاف من أجل تحقيق الريادة دائما .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالرقابة التسويقيةen_US
dc.subjectالمؤسسات الإقتصاديةen_US
dc.subjectمؤسسة نفطالen_US
dc.subjectإرضاء الزبونen_US
dc.titleالرقابة التسويقية وأهميتها في المؤسسات الإقتصادية دراسة حالة مؤسسة نفطال -GPL - تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2025.20.pdf2,74 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.