Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16563
Title: التحول الرقمي ودوره في تطوير الابتكار التعليمي
Authors: بلهزيل, زينب
بوسماحة, سارة
Keywords: التحول الرقمي
الابتكار التعليمي
تكنولوجيا التعليم
منصة موودل
Issue Date: Jun-2025
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى تحليل واقع التحول الرقمي ودوره في تطوير الابتكار التعليمي، حيث قمنا بدراسة ميدانية على مستوى جامعة ابن خلدون تيارت، وكان المنهج المستخدم في الدراسة المنهج الوصفي و التحليلي ، واعتمدنا على استبيان كأداة للدراسة تم توزيعه على عينة حجمها 65 استاذ من مختلف الكليات.
Description: This study aimed to analyze the reality of digital transformation and its role in developing educational innovation، where we conducted a field study at the level of Ibn Khaldoun Tiaret University، and the curriculum used in the study was the descriptive and analytical product، this study aimed to analyze the reality of digital transformation and its role in developing educational innovation ،،and the curriculum used in the study was the descriptive and analytical product We relied on a questionnaire as a tool for study that was distributed on a sample of 65 professors from various colleges، where the results appeared that digital transformation has a positive impact on the development of educational innovation، but it still faces many obstaclesb It goes at a slow pace، such as weak infrastructure and a lack of training، and the study concluded with a number of recommendations، the most important of which are: supporting digital infrastructure، intensifying formative courses
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16563
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.GES.2025.13.pdf3,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.