Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16563
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبلهزيل, زينب-
dc.contributor.authorبوسماحة, سارة-
dc.date.accessioned2025-10-22T14:16:36Z-
dc.date.available2025-10-22T14:16:36Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16563-
dc.descriptionThis study aimed to analyze the reality of digital transformation and its role in developing educational innovation، where we conducted a field study at the level of Ibn Khaldoun Tiaret University، and the curriculum used in the study was the descriptive and analytical product، this study aimed to analyze the reality of digital transformation and its role in developing educational innovation ،،and the curriculum used in the study was the descriptive and analytical product We relied on a questionnaire as a tool for study that was distributed on a sample of 65 professors from various colleges، where the results appeared that digital transformation has a positive impact on the development of educational innovation، but it still faces many obstaclesb It goes at a slow pace، such as weak infrastructure and a lack of training، and the study concluded with a number of recommendations، the most important of which are: supporting digital infrastructure، intensifying formative coursesen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى تحليل واقع التحول الرقمي ودوره في تطوير الابتكار التعليمي، حيث قمنا بدراسة ميدانية على مستوى جامعة ابن خلدون تيارت، وكان المنهج المستخدم في الدراسة المنهج الوصفي و التحليلي ، واعتمدنا على استبيان كأداة للدراسة تم توزيعه على عينة حجمها 65 استاذ من مختلف الكليات.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتحول الرقميen_US
dc.subjectالابتكار التعليميen_US
dc.subjectتكنولوجيا التعليمen_US
dc.subjectمنصة موودلen_US
dc.titleالتحول الرقمي ودوره في تطوير الابتكار التعليميen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.GES.2025.13.pdf3,47 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.