Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16448
Title: | تنفيذ الدروس بين أقلمة المحتوى والزمن المخصص للسنة الثالثة إبتدائي نموذجا |
Authors: | بوعزة, إلهام قرني, خولة |
Keywords: | أقلمة المحتوى الأنشطة التعليمية تنفيذ الدروس المدة الزمنية |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | جامعة ابن خلدون |
Abstract: | تناولنا في بحثنا هذا المعنون ب : ''تنفيذَّ الدروسَّ بيَّن أقلمةَّ المحتوى والزمنَّ المخصصَّ لها''ََّّمسألة تخطيط الدرس وتوزيع الزمن المدرسي بطريقة فعالة. حاولنا من خلال جوانب نظرية وتطبيقية أن نبين التوفيق بين المحتوى المقرر والمدة الزمنية المحددة لكل درس، وأثرها في العملية التعليمية, لقد استهدفنا من بحثنا تسليط الضوء على التحديات التي توجه المدرس أثناء تنفيذ الدروس من حيث ربط المحتوى بالزمن. |
Description: | The current research aims to investigate the implementation of lesson plans and their relation to time. Our research paper, entitled “Lesson Implementation: Balancing Content Adaptation and Allocated Time,” highlights the importance of balancing content with time for each lesson. Our objective is to shed light on the challenges teachers face during lesson implementation to ensure the achievement of educational goals by effectively linking content to time |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16448 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2025.19.pdf | 1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.