Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16448
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | بوعزة, إلهام | - |
dc.contributor.author | قرني, خولة | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-23T13:31:53Z | - |
dc.date.available | 2025-09-23T13:31:53Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16448 | - |
dc.description | The current research aims to investigate the implementation of lesson plans and their relation to time. Our research paper, entitled “Lesson Implementation: Balancing Content Adaptation and Allocated Time,” highlights the importance of balancing content with time for each lesson. Our objective is to shed light on the challenges teachers face during lesson implementation to ensure the achievement of educational goals by effectively linking content to time | en_US |
dc.description.abstract | تناولنا في بحثنا هذا المعنون ب : ''تنفيذَّ الدروسَّ بيَّن أقلمةَّ المحتوى والزمنَّ المخصصَّ لها''ََّّمسألة تخطيط الدرس وتوزيع الزمن المدرسي بطريقة فعالة. حاولنا من خلال جوانب نظرية وتطبيقية أن نبين التوفيق بين المحتوى المقرر والمدة الزمنية المحددة لكل درس، وأثرها في العملية التعليمية, لقد استهدفنا من بحثنا تسليط الضوء على التحديات التي توجه المدرس أثناء تنفيذ الدروس من حيث ربط المحتوى بالزمن. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون | en_US |
dc.subject | أقلمة المحتوى | en_US |
dc.subject | الأنشطة التعليمية | en_US |
dc.subject | تنفيذ الدروس | en_US |
dc.subject | المدة الزمنية | en_US |
dc.title | تنفيذ الدروس بين أقلمة المحتوى والزمن المخصص للسنة الثالثة إبتدائي نموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2025.19.pdf | 1 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.