Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15649
Title: دور وسائل التواصل الإجتماعي من حيث تعزيز العلامة التجارية في الأسواق الدولية
Authors: صالح, عبد الكريم
سماع, سعيد
Keywords: العلامة التجارية
وسائل التواصل الاجتماعي
تعزيز الولاء
إستراتيجية
Issue Date: يون-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تناولت هذه المذكرة العلامة التجارية من حيث الأهمية و الإيجابيات و السلبيات، و ركزت على إستعمالها كأداة لتعزيز العلامة التجارية و الوصول إلى جمهور أكبر من أجل الحصول على المزيد من العملاء الأوفياء و تحقيق مبيعات أكثر في وسط تنافسي مليء بالعلامات التجارية الأخرى من نفس المجال، و تطرقنا إستراتيجيات شركة آبل كونها مثال ناجح عن إستعمال هذه الوسائل للتسويق و خدمة العملاء ونشر المحتوى التفاعلي و الابتكاري ، تعاونت شركة آبل مع مؤثرين و اهتمت بعملائها بشكل مميز عكس الشركات الأخرى و هذا ما جعلها تقف في أعلى هرم الشركات التقنية اليوم.
Description: This research discussed the brand in terms of its importance, pros and cons, and focused on using it as a tool to enhance the brand and reach a larger audience in order to obtain more loyal customers and achieve more sales in a competitive environment full of other brands from the same field, and We discussed Apple's strategies as a successful example of using these means for marketing, customer service, and publishing interactive and innovative content. Apple cooperated with influencers and cared about its customers in a distinctive way, unlike other companies, and this is what made it stand at the top of the pyramid of technology companies today
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15649
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2024.202.pdf1,24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.