Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15385
Title: حتمية الرقمنة وتنافسية المؤسسات المالية في كسب رضا الزبون
Authors: بومدين, يوسف
اورابح, اسامة
Keywords: الإدارة الإلكترونية
الخدمات المصرفية
التنافسية
الرقمنة
Issue Date: يون-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى ابراز حتمية الرقمنة وتنافسية المؤسسات المالية في كسب رضا الزبون في المؤسسات المصرفية ، حيث تعد الإدارة الإلكترونية مفهوما حديثا يستخدم التكنولوجيا الحديثة والانظمة المعلوماتية لتحسين ادارة العمليات المصرفية وتوفير خدمات افضل للعملاء ، ولتحقيق اهداف الدراسة تم الاعتماد على برنامج الحزم الاحصائية SPSS وذلك من اجل الكشف عن العلاقة بين رقمنة العمليات المصرفية ورضا الزبون على الخدمات المصرفية.
Description: This study aims to highlight the impact of electronic management on improving the quality of banking services. Electronic management is a modern concept that utilizes advanced technology and information systems to enhance banking operations and provide better services to customers. To achieve the study's objectives, the statistical software SPSS was employed to investigate the relationship between electronic management and the quality of banking services. Based on the empirical study, we found a positive and statistically significant relationship between electronic management and the quality of banking services. This implies that the greater the use of modern technology, the higher the quality of banking services, making them attractive to customers and clients in an increasingly competitive market among various banking institutions
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15385
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2024.51.pdf3,64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.