Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15334
Title: أثر سلوك المستهلك على استراتيجية التسويق البنكي - حالة البنك الوطني الجزائري تيارت
Authors: لحمل, بدر الدين
مفتاح, سيد أحمد
Keywords: سلوك المستهلك
التسويق البنكي
عناصر المزيج التسويقي البنكي
Issue Date: يون-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى محاولة معرفة أثر سلوك المستهلك على استراتيجية التسويق البنكي تمت الدراسة حالة البنك الوطني الجزائري BNA وكالة تيارت عن طريق استراتيجيات التسويق البنكي و عناصر المزيج التسويق البنكي. و لقد قمنا بتوزيع استبيان على عينة عشوائية مكونة من 40 استمارة عليهم، حيث أظهرت نتائج الدراسة ان استراتيجية التسويق البنكي لها دور في التأثير على سلوك المستهلك.
Description: This study aims to try to find out the impact of consumer behavior on the bank marketing strategy. The case of the National Bank of Algeria (BNA) and the Tiaret Agency was studied using bank marketing strategies and elements of the bank marketing mix. We distributed a questionnaire to a random sample of 40 questionnaires, as the results of the study showed that bank marketing strategy has a role in influencing consumer behavior.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15334
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2024.20.pdf3,96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.