Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15190
Titre: تمثلات الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية في الوسط الحضري : دراسة ميدانية بجامعة ابن خلدون طالبات كلية العلوم الانسانية والاجتماعية ولاية تيارت
Auteur(s): زهرة العلى, دزيري
حنان, نهاري
Mots-clés: الطالبات الجامعيات
للتجارة المنزلية الالكترونية
Date de publication: jui-2024
Editeur: université ibn khaldoun-tiaret
Résumé: استهدفت ذه الدراسة الى معرفة تمثلات الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية في الوسط الحضري دراسة ميدانية بجامعة ابن خلدون طالبات كلية العلوم الانسانية والاجتماعية ولاية تيارتوخلصت الدراسة الى مايلي :-تاثير الثقافة والتربية في تشكيل تمثلات الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية - يؤثر الدخل و الحالة الاقتصادية على تفضيل الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية المنزلية-تلعب الخبرات السابقة في التسوق عبر الانتلانيت دورا فعالا في تشكيل تمثلات الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية المنزلية
Description: This study aimed to explore the social representations of female students towards e-commerce, among female students at Ibn Khaldun University in the College of Humanities and Social Sciences. In our study, we relied on the questionnaire tool, which was distributed to a sample of 50 female students who were chosen randomly, and we applied the descriptive approach. The study reached the most important results: • The influence of culture and education on shaping female students’ representations of home e-commerce • Income and economic status affect female students’ preference for home ecommerce • Previous experiences in online shopping play a role in shaping female students’ representations of home e-commerce • The level of confidence in online payment affects female students’ willingness to participate in home e-commerce
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15190
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2024.18.pdf13,88 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.