Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15190
Title: | تمثلات الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية في الوسط الحضري : دراسة ميدانية بجامعة ابن خلدون طالبات كلية العلوم الانسانية والاجتماعية ولاية تيارت |
Authors: | زهرة العلى, دزيري حنان, نهاري |
Keywords: | الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية |
Issue Date: | يون-2024 |
Publisher: | université ibn khaldoun-tiaret |
Abstract: | استهدفت ذه الدراسة الى معرفة تمثلات الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية في الوسط الحضري دراسة ميدانية بجامعة ابن خلدون طالبات كلية العلوم الانسانية والاجتماعية ولاية تيارتوخلصت الدراسة الى مايلي :-تاثير الثقافة والتربية في تشكيل تمثلات الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية - يؤثر الدخل و الحالة الاقتصادية على تفضيل الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية المنزلية-تلعب الخبرات السابقة في التسوق عبر الانتلانيت دورا فعالا في تشكيل تمثلات الطالبات الجامعيات للتجارة المنزلية الالكترونية المنزلية |
Description: | This study aimed to explore the social representations of female students towards e-commerce, among female students at Ibn Khaldun University in the College of Humanities and Social Sciences. In our study, we relied on the questionnaire tool, which was distributed to a sample of 50 female students who were chosen randomly, and we applied the descriptive approach. The study reached the most important results: • The influence of culture and education on shaping female students’ representations of home e-commerce • Income and economic status affect female students’ preference for home ecommerce • Previous experiences in online shopping play a role in shaping female students’ representations of home e-commerce • The level of confidence in online payment affects female students’ willingness to participate in home e-commerce |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15190 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.SOC.2024.18.pdf | 13,88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.