Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15143
Title: التسويق الوردي عبر الشبكات الاجتماعية وأثره على القرار الشرائي
Authors: سالمي, خلود
سلامي, رانيا
Keywords: التسويق الوردي
شبكة انستغرام
القرار الشرائي
المرأة
Issue Date: Jun-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: السؤال الرئيسي التالي: ما مدى تأثير التسويق الوردي على اتخاذ قرار الشراء لدى المرأة المستخدمة لشبكة انستغرام؟ اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي لمناقشة وتحليل مخرجات الدراسة، عبر استخدام أداة البحث المتمثلة في الاستبيان، والذي تم تطبيقه على عينة من مستخدمات شبكة إنستغرام والتي قدرت بـ 100 مفردة، وقد توصلنا من خلال دراستنا الميدانية على العديد من النتائج نذكر منها: • توفر شبكة إنستغرام واجهة بصرية جذابة ومناسبة لعرض المنتجات والخدمات المستهدفة للنساء مما يجعلها منصة فعالة للتسويق الوردي. • تساهم المؤثرات عبر منصة إنستغرام بجذب انتباه المستخدمات نحو العلامات التجارية. • تختلف ثقة النساء بأسلوب عرض المنتجات على إنستغرام بناءُ على العديد من العوامل المختلفة. • تشجيع التفاعل والمشاركة فإن التسويق الوردي يدفع النساء للمشاركة والتفاعل مع المحتوى عبر إنستغرام
Description: This study aims to address the issue of pink marketing through the Instagram network and its impact on women’s purchasing decisions, by asking the following main question: To what extent does pink marketing influence the purchasing decision-making of women using Instagram? We relied on the analytical descriptive curriculum to discuss and analyze the outputs of the study, using the research tool of the questionnaire, which was applied to a sample of an Instagram user estimated at 100 individuals. Through our field study, we have reached many findings, including: • Instagram provides an attractive visual interface that is suitable for displaying products and services targeted for women making it an effective platform for pink marketing. • Instagram influences contribute to attracting users' attention towards brands. • Women's confidence differs in the way they display products on Instagram based on many different factors. • Encouraging interaction and participation, pink marketing prompts women to share and interact with content via Instagram.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15143
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COMU.2024.16.pdf2,78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.