Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15143
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسالمي, خلود-
dc.contributor.authorسلامي, رانيا-
dc.date.accessioned2024-10-20T08:08:55Z-
dc.date.available2024-10-20T08:08:55Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15143-
dc.descriptionThis study aims to address the issue of pink marketing through the Instagram network and its impact on women’s purchasing decisions, by asking the following main question: To what extent does pink marketing influence the purchasing decision-making of women using Instagram? We relied on the analytical descriptive curriculum to discuss and analyze the outputs of the study, using the research tool of the questionnaire, which was applied to a sample of an Instagram user estimated at 100 individuals. Through our field study, we have reached many findings, including: • Instagram provides an attractive visual interface that is suitable for displaying products and services targeted for women making it an effective platform for pink marketing. • Instagram influences contribute to attracting users' attention towards brands. • Women's confidence differs in the way they display products on Instagram based on many different factors. • Encouraging interaction and participation, pink marketing prompts women to share and interact with content via Instagram.en_US
dc.description.abstractالسؤال الرئيسي التالي: ما مدى تأثير التسويق الوردي على اتخاذ قرار الشراء لدى المرأة المستخدمة لشبكة انستغرام؟ اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي لمناقشة وتحليل مخرجات الدراسة، عبر استخدام أداة البحث المتمثلة في الاستبيان، والذي تم تطبيقه على عينة من مستخدمات شبكة إنستغرام والتي قدرت بـ 100 مفردة، وقد توصلنا من خلال دراستنا الميدانية على العديد من النتائج نذكر منها: • توفر شبكة إنستغرام واجهة بصرية جذابة ومناسبة لعرض المنتجات والخدمات المستهدفة للنساء مما يجعلها منصة فعالة للتسويق الوردي. • تساهم المؤثرات عبر منصة إنستغرام بجذب انتباه المستخدمات نحو العلامات التجارية. • تختلف ثقة النساء بأسلوب عرض المنتجات على إنستغرام بناءُ على العديد من العوامل المختلفة. • تشجيع التفاعل والمشاركة فإن التسويق الوردي يدفع النساء للمشاركة والتفاعل مع المحتوى عبر إنستغرامen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويق الورديen_US
dc.subjectشبكة انستغرامen_US
dc.subjectالقرار الشرائيen_US
dc.subjectالمرأةen_US
dc.titleالتسويق الوردي عبر الشبكات الاجتماعية وأثره على القرار الشرائيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2024.16.pdf2,78 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.