Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15108
Titre: طريقة التقويم المستمر المستعملة في الطور المتوسط وأثرها في الرسوب المدرسي- دراسة ميدانية في متوسطة مختاري الحاج ولاية تيارت
Auteur(s): مروى, بن غنية
جهيدة, بوزغران
Mots-clés: عملية التقويم
الرسوب المدرسي
Date de publication: jui-2024
Editeur: جامعة ابن خلدون -تيارت
Résumé: تهدف الدراسة الحالية الى الكشف عن تأثير عملية التقويم المستمر على عملية الرسوب المدرسي لدى تلاميذ التعميم المتوسط والسعي لمعرفة العلاقة بين أبعادالتقويم المستمر – المشاركة، الفروض، الحضور، الانضباط - ومستوى الرسوب المدرسي، ولتحقيق أهداف الدراسة تم استخدام الأدوات التالية: مقياس التقويم .المستمر ومقياس الرسوب المدرسي وطبقا على عينة قوامها 50 أستاذ واستاذة، وقد استخدمنا المنهج الوصفي
Description: Title: The Impact of Continuous Assessment on School Dropout Rates Among Middle School Students The current study aims to uncover the impact of continuous assessment on school dropout rates among middle school students and to explore the relationship between the dimensions of continuous assessment—participation, assignments, attendance, and discipline—and the level of school dropout rates. To achieve the study's objectives, the following tools were used: the Continuous Assessment Scale and the School Dropout Scale, applied to a sample of 50 teachers. The descriptive methodology was employed
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15108
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.22.pdf2,84 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.