Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15108
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمروى, بن غنية-
dc.contributor.authorجهيدة, بوزغران-
dc.date.accessioned2024-10-17T08:47:37Z-
dc.date.available2024-10-17T08:47:37Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15108-
dc.descriptionTitle: The Impact of Continuous Assessment on School Dropout Rates Among Middle School Students The current study aims to uncover the impact of continuous assessment on school dropout rates among middle school students and to explore the relationship between the dimensions of continuous assessment—participation, assignments, attendance, and discipline—and the level of school dropout rates. To achieve the study's objectives, the following tools were used: the Continuous Assessment Scale and the School Dropout Scale, applied to a sample of 50 teachers. The descriptive methodology was employeden_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية الى الكشف عن تأثير عملية التقويم المستمر على عملية الرسوب المدرسي لدى تلاميذ التعميم المتوسط والسعي لمعرفة العلاقة بين أبعادالتقويم المستمر – المشاركة، الفروض، الحضور، الانضباط - ومستوى الرسوب المدرسي، ولتحقيق أهداف الدراسة تم استخدام الأدوات التالية: مقياس التقويم .المستمر ومقياس الرسوب المدرسي وطبقا على عينة قوامها 50 أستاذ واستاذة، وقد استخدمنا المنهج الوصفيen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectعملية التقويمen_US
dc.subjectالرسوب المدرسيen_US
dc.titleطريقة التقويم المستمر المستعملة في الطور المتوسط وأثرها في الرسوب المدرسي- دراسة ميدانية في متوسطة مختاري الحاج ولاية تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.22.pdf2,84 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.