Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15108
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمروى, بن غنية-
dc.contributor.authorجهيدة, بوزغران-
dc.date.accessioned2024-10-17T08:47:37Z-
dc.date.available2024-10-17T08:47:37Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15108-
dc.descriptionTitle: The Impact of Continuous Assessment on School Dropout Rates Among Middle School Students The current study aims to uncover the impact of continuous assessment on school dropout rates among middle school students and to explore the relationship between the dimensions of continuous assessment—participation, assignments, attendance, and discipline—and the level of school dropout rates. To achieve the study's objectives, the following tools were used: the Continuous Assessment Scale and the School Dropout Scale, applied to a sample of 50 teachers. The descriptive methodology was employeden_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية الى الكشف عن تأثير عملية التقويم المستمر على عملية الرسوب المدرسي لدى تلاميذ التعميم المتوسط والسعي لمعرفة العلاقة بين أبعادالتقويم المستمر – المشاركة، الفروض، الحضور، الانضباط - ومستوى الرسوب المدرسي، ولتحقيق أهداف الدراسة تم استخدام الأدوات التالية: مقياس التقويم .المستمر ومقياس الرسوب المدرسي وطبقا على عينة قوامها 50 أستاذ واستاذة، وقد استخدمنا المنهج الوصفيen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectعملية التقويمen_US
dc.subjectالرسوب المدرسيen_US
dc.titleطريقة التقويم المستمر المستعملة في الطور المتوسط وأثرها في الرسوب المدرسي- دراسة ميدانية في متوسطة مختاري الحاج ولاية تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2024.22.pdf2,84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.