Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15093
Title: الدافعية للإنجاز وعلاقتها بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي - دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ التعليم الثانوي –ثانوية زغلول يوسف –واد ليلي - تيارت
Authors: إسحاق, خروبي
لخضر, دحام
Issue Date: Jun-2024
Publisher: université Ibn Khaldoun
Abstract: هدفت الدراسة إلى معرفة طبیعة العلاقة بین الدافعیة للإنجاز والتحصیل الدراسي لدى تلامیذ السنة الثالثة ثانوي، بثانویة زغلول یوسف بواد لیلي تیارت، قدرت عینة دراستنا ب 100 تلمیذ في الدراسة الأساسیة، طبقت علیهم أداة تمثلت في مقیاس الدافعیة للانجاز، تم الاعتماد على المنهج الوصفي المقارن، وخلصت الد راسة بمجموعة من النتائج أهمها: - توجد فروق ذات دلالة إحصائیة في مستوى الدافعیة للانجاز تعزى لمتغیر الجنس لدى تلامیذ سنة ثالثة ثانوي، بثانویة زغلول یوسف
Description: The study aimed to find out the nature of the relationship between motivation for achievement and academic achievement among third-year secondary school students, at Zaghloul Youssef Bouad Lili Tiaret Secondary School. Our study sample was estimated at 100 students in the basic study. A tool was applied to them, which was the achievement motivation scale. The comparative descriptive approach was relied upon, and it was concluded. The study has a number of results, the most important of which are: -There are statistically significant differences in the level of motivation for achievement according to gender among third-year secondary school students at Zaghloul Youssef Secondary School
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15093
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2024.17.pdf7,82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.