Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15093
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorإسحاق, خروبي-
dc.contributor.authorلخضر, دحام-
dc.date.accessioned2024-10-16T14:00:12Z-
dc.date.available2024-10-16T14:00:12Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15093-
dc.descriptionThe study aimed to find out the nature of the relationship between motivation for achievement and academic achievement among third-year secondary school students, at Zaghloul Youssef Bouad Lili Tiaret Secondary School. Our study sample was estimated at 100 students in the basic study. A tool was applied to them, which was the achievement motivation scale. The comparative descriptive approach was relied upon, and it was concluded. The study has a number of results, the most important of which are: -There are statistically significant differences in the level of motivation for achievement according to gender among third-year secondary school students at Zaghloul Youssef Secondary Schoolen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة طبیعة العلاقة بین الدافعیة للإنجاز والتحصیل الدراسي لدى تلامیذ السنة الثالثة ثانوي، بثانویة زغلول یوسف بواد لیلي تیارت، قدرت عینة دراستنا ب 100 تلمیذ في الدراسة الأساسیة، طبقت علیهم أداة تمثلت في مقیاس الدافعیة للانجاز، تم الاعتماد على المنهج الوصفي المقارن، وخلصت الد راسة بمجموعة من النتائج أهمها: - توجد فروق ذات دلالة إحصائیة في مستوى الدافعیة للانجاز تعزى لمتغیر الجنس لدى تلامیذ سنة ثالثة ثانوي، بثانویة زغلول یوسفen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Ibn Khaldounen_US
dc.titleالدافعية للإنجاز وعلاقتها بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي - دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ التعليم الثانوي –ثانوية زغلول يوسف –واد ليلي - تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.17.pdf7,82 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.