Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15093
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | إسحاق, خروبي | - |
dc.contributor.author | لخضر, دحام | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T14:00:12Z | - |
dc.date.available | 2024-10-16T14:00:12Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15093 | - |
dc.description | The study aimed to find out the nature of the relationship between motivation for achievement and academic achievement among third-year secondary school students, at Zaghloul Youssef Bouad Lili Tiaret Secondary School. Our study sample was estimated at 100 students in the basic study. A tool was applied to them, which was the achievement motivation scale. The comparative descriptive approach was relied upon, and it was concluded. The study has a number of results, the most important of which are: -There are statistically significant differences in the level of motivation for achievement according to gender among third-year secondary school students at Zaghloul Youssef Secondary School | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة إلى معرفة طبیعة العلاقة بین الدافعیة للإنجاز والتحصیل الدراسي لدى تلامیذ السنة الثالثة ثانوي، بثانویة زغلول یوسف بواد لیلي تیارت، قدرت عینة دراستنا ب 100 تلمیذ في الدراسة الأساسیة، طبقت علیهم أداة تمثلت في مقیاس الدافعیة للانجاز، تم الاعتماد على المنهج الوصفي المقارن، وخلصت الد راسة بمجموعة من النتائج أهمها: - توجد فروق ذات دلالة إحصائیة في مستوى الدافعیة للانجاز تعزى لمتغیر الجنس لدى تلامیذ سنة ثالثة ثانوي، بثانویة زغلول یوسف | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | université Ibn Khaldoun | en_US |
dc.title | الدافعية للإنجاز وعلاقتها بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي - دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ التعليم الثانوي –ثانوية زغلول يوسف –واد ليلي - تيارت | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.17.pdf | 7,82 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.