Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14865
Titre: | الأبعاد التعليمية لأدب الطفل |
Auteur(s): | بلمداني, عبد الهادي جلال, عامر |
Mots-clés: | أدب الطفل مسرحية مسرح مسرح مدرسي |
Date de publication: | jui-2024 |
Editeur: | جامعة ابن خلدون-تيارت |
Résumé: | أدب الطفل فرع متخصص من الأدب يستهدف الأطفال، يشمل القصص الشعر والمسرحيات ، فالمسرح المدرسي نوع من النشاط التعليمي والفني الذي يتم تنظيمه داخل بيئة تعليمية ، له اهمية كبيرة كونه وسيلة لتعبير الشخصي وأداة للتعليم والتعلم. وضمن ماذكرنا كان هدف دراستنا دراسة الأبعاد التعليمية والأهداف والقيم الموجهة للطفل وكانت لنا خرجات ميدانية لدراسة بعض النماذج المسرحية لأطوار مختلفة. |
Description: | Children's literature is a specialized branch of literature that targets children, including stories, poetry, and plays. School theater is a type of educational and artistic activity organized within an educational environment. It holds great importance as a means of personal expression and as a tool for education and learning. Within this context, the aim of our study was to examine the educational dimensions, goals, and values directed at children. We conducted field trips to study some theatrical models of different stages |
URI/URL: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14865 |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2024.43.pdf | 12,88 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.