Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14865
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبلمداني, عبد الهادي-
dc.contributor.authorجلال, عامر-
dc.date.accessioned2024-09-24T10:16:20Z-
dc.date.available2024-09-24T10:16:20Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14865-
dc.descriptionChildren's literature is a specialized branch of literature that targets children, including stories, poetry, and plays. School theater is a type of educational and artistic activity organized within an educational environment. It holds great importance as a means of personal expression and as a tool for education and learning. Within this context, the aim of our study was to examine the educational dimensions, goals, and values directed at children. We conducted field trips to study some theatrical models of different stagesen_US
dc.description.abstractأدب الطفل فرع متخصص من الأدب يستهدف الأطفال، يشمل القصص الشعر والمسرحيات ، فالمسرح المدرسي نوع من النشاط التعليمي والفني الذي يتم تنظيمه داخل بيئة تعليمية ، له اهمية كبيرة كونه وسيلة لتعبير الشخصي وأداة للتعليم والتعلم. وضمن ماذكرنا كان هدف دراستنا دراسة الأبعاد التعليمية والأهداف والقيم الموجهة للطفل وكانت لنا خرجات ميدانية لدراسة بعض النماذج المسرحية لأطوار مختلفة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectأدب الطفلen_US
dc.subjectمسرحيةen_US
dc.subjectمسرحen_US
dc.subjectمسرح مدرسيen_US
dc.titleالأبعاد التعليمية لأدب الطفلen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2024.43.pdf12,88 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.