Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14865
Title: الأبعاد التعليمية لأدب الطفل
Authors: بلمداني, عبد الهادي
جلال, عامر
Keywords: أدب الطفل
مسرحية
مسرح
مسرح مدرسي
Issue Date: يون-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: أدب الطفل فرع متخصص من الأدب يستهدف الأطفال، يشمل القصص الشعر والمسرحيات ، فالمسرح المدرسي نوع من النشاط التعليمي والفني الذي يتم تنظيمه داخل بيئة تعليمية ، له اهمية كبيرة كونه وسيلة لتعبير الشخصي وأداة للتعليم والتعلم. وضمن ماذكرنا كان هدف دراستنا دراسة الأبعاد التعليمية والأهداف والقيم الموجهة للطفل وكانت لنا خرجات ميدانية لدراسة بعض النماذج المسرحية لأطوار مختلفة.
Description: Children's literature is a specialized branch of literature that targets children, including stories, poetry, and plays. School theater is a type of educational and artistic activity organized within an educational environment. It holds great importance as a means of personal expression and as a tool for education and learning. Within this context, the aim of our study was to examine the educational dimensions, goals, and values directed at children. We conducted field trips to study some theatrical models of different stages
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14865
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.LET.2024.43.pdf12,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.