Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14625
Title: اهمية البيئة الثقافية في تسويق المنتجات دوليا
Authors: بن سعود, فاطمة الزهراء
رخرور, سعاد
Keywords: تسويق المنتجات دوليا
البيئة التسويقية الثقافية
مؤسسة اوريفلام
Issue Date: Jun-2015
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: إن التسويق الدولي فرصة هامة تفتح من خلاله كل الطرق على دخول إلى اسواق دولية مختلفة وذلك عن طريق المنتجات التي تشكل عماد أي سياسة تسويقية فهي إحدى مكونات المزيج التسويقي، وهي الأساس الذي تعتمد عليه المؤسسات المختلفة في أداء نشاطا وضمان ديمومتها ودراسة بيئاتها المتنوعة التي تؤدي بالتغير في مجال التسويق ومنها الاقتصادية والتكنولوجية، الطبيعية، القانونية، والثقافية، وهذه الأخيرة لها تأثير على إتجاهات المستهلكين نحو منتجات المؤسسة من خلال عناصر البيئة الثقافية المتمثلة في الدين ،اللغة ،القيم والاتجاهات وغيرها
Description: International marketing is considered as an opportunity to access different international markets through products that are considered as a pillar to each marketing policy. It is also considered as a combination marketing component. It is the basis that each company relies on to perform its activities, guarantees its continuity and studying its different climates that leads to change in different fields such as marketing and thus the technological, natural, legal and cultural. The latter who influences its course towards the products of the company and towards the marketing activities through culture, religion, values and language and finally moral laws
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14625
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2015.32.pdf7,79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.