Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13836
Title: دور التسويق الإلكتروني في ترقية الخدمات الفندقية
Authors: كورة, إبراهيم
لنفار, عبد القادر
Keywords: التسويق
الفندق
الخدمات الفندقية
التسويق الالكتروني
Issue Date: Jun-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى معرفة لأي مدى يمكن للتسويق الالكتروني أن يؤثر في ترقية الخدمات الفندقية وتطويرها وتطرقنا للمفاهيم العامة حول التسويق الالكتروني و الخدمات الفندقية بشكل مختصر في الجانب النظري، اما الجانب التطبيقي فقد تم إتباع المنهج الوصفي من خلال توزيع(50 ) إستبيان كأداة لجمع البيانات على نزلاء فندق بوعزة بولاية تيارت، و استخدام الادوات الاحصائية الملائمة بالاعتماد على البرنامج الاحصائي (spss )، وقد توصلت الدارسة الى أن المؤسسة الفندقية محل الدراسة تولي أهمية بالغة للتسويق الالكتروني في ترقية وتطوير خدماتها، ومنه يمكن القول أن التسويق الالكتروني له أثر بالغ في ترقية الخدمات الفندقية
Description: This study aimed to find out to what extent electronic marketing can affect the promotion and development of hotel service, and we touched on the general concepts abaut e-marketing and hotel services in a brief manner in the theoretical aspect, while the practical side was followed by a descriptive approach through the distribution of (50) questionnaires as a tool for data collection the guests of boazza hotel in tiaret state, Must use the appropriate statistical tools based on the statistical program )spss), and the study concluded that the hotel establishment under study attaches great importance to e-marketing to develop its services and it can also be said that e-marketing has a significant empact on upgrading hotel services
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13836
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2023.162.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.