Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13836
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorكورة, إبراهيم-
dc.contributor.authorلنفار, عبد القادر-
dc.date.accessioned2023-11-19T08:11:26Z-
dc.date.available2023-11-19T08:11:26Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13836-
dc.descriptionThis study aimed to find out to what extent electronic marketing can affect the promotion and development of hotel service, and we touched on the general concepts abaut e-marketing and hotel services in a brief manner in the theoretical aspect, while the practical side was followed by a descriptive approach through the distribution of (50) questionnaires as a tool for data collection the guests of boazza hotel in tiaret state, Must use the appropriate statistical tools based on the statistical program )spss), and the study concluded that the hotel establishment under study attaches great importance to e-marketing to develop its services and it can also be said that e-marketing has a significant empact on upgrading hotel servicesen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى معرفة لأي مدى يمكن للتسويق الالكتروني أن يؤثر في ترقية الخدمات الفندقية وتطويرها وتطرقنا للمفاهيم العامة حول التسويق الالكتروني و الخدمات الفندقية بشكل مختصر في الجانب النظري، اما الجانب التطبيقي فقد تم إتباع المنهج الوصفي من خلال توزيع(50 ) إستبيان كأداة لجمع البيانات على نزلاء فندق بوعزة بولاية تيارت، و استخدام الادوات الاحصائية الملائمة بالاعتماد على البرنامج الاحصائي (spss )، وقد توصلت الدارسة الى أن المؤسسة الفندقية محل الدراسة تولي أهمية بالغة للتسويق الالكتروني في ترقية وتطوير خدماتها، ومنه يمكن القول أن التسويق الالكتروني له أثر بالغ في ترقية الخدمات الفندقيةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويقen_US
dc.subjectالفندقen_US
dc.subjectالخدمات الفندقيةen_US
dc.subjectالتسويق الالكترونيen_US
dc.titleدور التسويق الإلكتروني في ترقية الخدمات الفندقيةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.162.pdf1,44 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.