Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13661
Titre: تأثير لون المنتجات على القرار الشرائي لدى المستهلك
Auteur(s): براهيم, بشير الياس
بالعربي, نورالدين
Mots-clés: المنتجات
سيكولوجية الالوان
القرار الشرائي
سلوك المستهلك
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: هدفت الدراسة الى التعرف على مدى تأثير لون المنتجات على المستهلكين في اتخاذهم قرار الشراء وتأثيره على الصورة الذهنية ، وتعتبر سيكولوجية الالوان من اهم استراتيجيات التسويق نظرا لما تحمله من اهمية في اثارة مشاعر المستهلكين والتأثير على سلوكهم ونقل الرسالة التجارية للمنتجات بفعالية.
Description: The goal of this study to find out the effect of products colors on consumers when they make the purchase decision and also the effect on the mental image, the psychology of the colors is one of the most important strategies in marketing because of the importance of arousing the feelings of consumers and influencing their behavior, also transfer the commercial message of products effectively. So, the applied study focused on NIKE company and its products and its application of color psychology, and through our study we got results that the study variables (products colors, design, character traits) it has an effect on the consumer's purchasing decision variable.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13661
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.18.pdf2,28 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.