Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13661
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبراهيم, بشير الياس-
dc.contributor.authorبالعربي, نورالدين-
dc.date.accessioned2023-11-08T08:15:15Z-
dc.date.available2023-11-08T08:15:15Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13661-
dc.descriptionThe goal of this study to find out the effect of products colors on consumers when they make the purchase decision and also the effect on the mental image, the psychology of the colors is one of the most important strategies in marketing because of the importance of arousing the feelings of consumers and influencing their behavior, also transfer the commercial message of products effectively. So, the applied study focused on NIKE company and its products and its application of color psychology, and through our study we got results that the study variables (products colors, design, character traits) it has an effect on the consumer's purchasing decision variable.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى التعرف على مدى تأثير لون المنتجات على المستهلكين في اتخاذهم قرار الشراء وتأثيره على الصورة الذهنية ، وتعتبر سيكولوجية الالوان من اهم استراتيجيات التسويق نظرا لما تحمله من اهمية في اثارة مشاعر المستهلكين والتأثير على سلوكهم ونقل الرسالة التجارية للمنتجات بفعالية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالمنتجاتen_US
dc.subjectسيكولوجية الالوانen_US
dc.subjectالقرار الشرائيen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.titleتأثير لون المنتجات على القرار الشرائي لدى المستهلكen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.18.pdf2,28 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.