Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12681
Titre: انجذاب الخطاب الاشهاري بين اللغة الفصحى و الدارجة
Auteur(s): عبد الرحمان خالد سعيد
بوقنينة حنان
Mots-clés: الخطاب
الاشهار
اللغة الفصحى
العامية
Date de publication: 9-jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Résumé: شملت دراستنا الخطاب الإشهاري بين اللغة العربية الفصحى والعامية، في ومضات إشهارية متنوعة.¦ هدفت هذه وتأثيرها على المتلقي (الجمهور) بالدرجة الأولى. الإعلام والاتصال بشكل رهيب، وهذا من أجل التأثير على المستهلك وتغيير سلوكه لأجل تحقيق غاية واحدة وهي الطلب من المستهلك وتحقيق فعل الشراء باستخدام اللغة العربية الفصحى أو العامية.
Description: Our study included the advertising discourse between classical and colloquial Arabic, in various advertising flashes. This study aimed to see the extent of the spread of advertising flashes in the Algerian society, and its impact on the recipient (the audience) in the first place. The results of this study showed that advertising discourse is widespread in society, especially in the media and communication, in a terrible way, and this is in order to influence the consumer and change his behavior in order to achieve one goal, which is the demand from the consumer and achieve the act of purchase using the classical or colloquial Arabic language.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12681
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
انجداب الخطاب الإشهاري بين اللغة الفصحى و الدارجة.pdf1,38 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.