Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبد الرحمان خالد سعيد-
dc.contributor.authorبوقنينة حنان-
dc.date.accessioned2023-07-18T08:01:15Z-
dc.date.available2023-07-18T08:01:15Z-
dc.date.issued2023-07-09-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12681-
dc.descriptionOur study included the advertising discourse between classical and colloquial Arabic, in various advertising flashes. This study aimed to see the extent of the spread of advertising flashes in the Algerian society, and its impact on the recipient (the audience) in the first place. The results of this study showed that advertising discourse is widespread in society, especially in the media and communication, in a terrible way, and this is in order to influence the consumer and change his behavior in order to achieve one goal, which is the demand from the consumer and achieve the act of purchase using the classical or colloquial Arabic language.en_US
dc.description.abstractشملت دراستنا الخطاب الإشهاري بين اللغة العربية الفصحى والعامية، في ومضات إشهارية متنوعة.¦ هدفت هذه وتأثيرها على المتلقي (الجمهور) بالدرجة الأولى. الإعلام والاتصال بشكل رهيب، وهذا من أجل التأثير على المستهلك وتغيير سلوكه لأجل تحقيق غاية واحدة وهي الطلب من المستهلك وتحقيق فعل الشراء باستخدام اللغة العربية الفصحى أو العامية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالخطابen_US
dc.subjectالاشهارen_US
dc.subjectاللغة الفصحىen_US
dc.subjectالعاميةen_US
dc.titleانجذاب الخطاب الاشهاري بين اللغة الفصحى و الدارجةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.