Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12646
Title: آلية السّؤال وأثارها في صناعة المعرفة في العمليّة التّعليميّة
Authors: بن أحمد أسيا
بن عودة فريال
Keywords: الأسئلة
السّابرة
التّدريس الفعّال
المهارة
التّفكير
Issue Date: 26-يون-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Abstract: تهدف الدّراسة الحاليّة إلى التعرّف على أهمّية الأسئلة في العمليّة التّعليميّة التعلّميّة، من خلال حضورها القويّ في مهارات التّدريس الفعّال القائم على التّخطيط، والتّنفيذ، والتّقويم، فهي قوام هذه العمليّة التّعليميّة، وعمودها الفقري، وخاصّة السّابرة منها التي يسعى المعلّم بطرحها إلى صناعة المعرفة لدى المتعلّمين، وزيادة تفاعلهم الصفّي، وإثارة دافعيّتهم نحو التعلّم، وتنمية مهارات التّفكير لديهم من تحليل، وتركيب، وتقويم، في المواقف التّعليميّة التعلّميّة المختلفة، بما يحقّق الوصول إلى الأهداف المرجوّة.
Description: The current study aims to identify the importance of questions in the teaching-learning process, through their strong presence in the skills of effective teaching based on planning, implementation, and evaluation. Increasing their classroom interaction, stimulating their motivation towards learning, and developing their thinking skills in terms of analyzing, constructing, and evaluating different teaching and learning situations, in a way that achieves the desired goals.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12646
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المصححة اسيا بن احمد.pdf1,86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.